آیا ظروف مسی برای پخت و پز بی خطر است؟

هیچ چیز کاملاً مانند درخشش گرم داخل آشپزخانه با قفسه تابه ای که با تابه های مسی درخشان در همه اشکال و اندازه ها پوشیده شده است، وجود ندارد. جذابیت قدیمی و درخشش غروب آفتاب آنها به سادگی خیره کننده است. به علاوه، مس یک ماده بسیار رسانا است. به عبارت دیگر، تابه های مسی به سرعت گرم و سرد می شوند. همه می توانند از زیبایی و عملکرد ظروف مسی قدردانی کنند، اما آیا قابلمه ها و تابه های مسی برای پخت و پز بی خطر هستند؟ به هر حال مس یک فلز واکنش پذیر است.
هنگامی که مس در معرض اکسیژن (یعنی هوا) قرار می گیرد، می تواند به مرور زمان تجزیه شود. هنگامی که این فلز در معرض اسیدها (مثلاً غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی و مرکبات) قرار می گیرد، می تواند وارد غذا شده و آن را آلوده کند. اگرچه نگاه کردن به آن زیبا است و به طور موثر گرما را هدایت می کند، مس در هنگام مصرف سمی است. بنابراین، شما نمی خواهید حتی مقدار کمی از آن وارد غذای شما شود.

آشپزی در ظروف مسی ضرر هم دارد؟

آیا تابه های مسی ایمن هستند؟
بله، مس یک فلز واکنش پذیر است، اما این بدان معنا نیست که همه قطعات مسی در محصولات مسی برای آشپزخانه های مدرن ما مناسب نیستند. ایمن بودن یا نبودن آشپزی با مس به نوع تابه مسی بستگی دارد و دو مورد وجود دارد:

1. ظروف مسی بدون روکش یا بدون آستر
قابلمه ها و تابه هایی که به عنوان ظروف مسی بدون آستر در نظر گرفته می شوند آنهایی هستند که هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی مسی هستند. این ماهیتابه‌ها می‌توانند در طول فرآیند پخت، مس را وارد غذا کنند و استفاده از آن‌ها را ناامن کند.
خوردن یک وعده غذایی که در یک تابه مسی بدون آستر آماده شده است احتمالاً شما را بلافاصله بیمار نمی کند. با این حال، مس سمی است و در سیستم شما تجمع می یابد و منجر به مسمومیت مس یا مسمومیت با مس می شود.
همین امر در مورد ظروف مسی بدون آستر نیز صدق می کند. این ظروف روی میزها زیبا به نظر می رسند، اما برای نگهداری مواد غذایی ایمن نیستند و فقط باید برای نگهداری اقلام غیر خوراکی استفاده شوند.

بایگانی‌ها ظرف مسی - فروش انواع ورق های مسی و برنجی و فلزات |بازار فلز

ظروف مسی

2. ظروف مسی روکش دار یا آستردار
این نوع دوم از ظروف مسی برای پخت و پز بی خطر است زیرا با فلزات غیر واکنشی و ایمن مانند فولاد ضد زنگ یا قلع پوشانده شده اند همچنین برای تزئین در بوفه مسی بسیار عالی هستند. این تابه ها از بیرون به همان اندازه زیبا به نظر می رسند، اما برای پخت و پز در داخل کاملاً ایمن هستند. روکش فلزی مانعی بین غذای شما و مس ایجاد می کند، از غذا در برابر فلزات شسته شده محافظت می کند و از مسمومیت شما (و مهمانان مهمانی شام) جلوگیری می کند.
با ظروف مسی روکش دار، سرآشپزها از بهترین هر دو دنیا لذت می برند: غذای بدون سم و مزیت ماهیتابه هایی که به لطف رسانایی بالای مس، به سرعت گرم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *