افزایش عجیب و ناگهانی قیمت فوم سقفی نسوز!

فروش فوم سقفی نسوز در سال 2015 به دلیل افزایش فعالیت در پروژه های ساخت و ساز و بهسازی خانه، طبق اکثر برآوردها پس از یک سال رشد ثابت دیگر، به بیش از 1 میلیارد دلار رسید.

به گفته ریک دانکن، مدیر فنی اتحادیه فوم اسپری پلی اورتان در فیرفکس، ویرجینیا، تولیدکنندگان گزارش کردند که سال گذشته حدود 460 تا 490 میلیون پوند SPF که برای سقف و عایق استفاده می شود در ایالات متحده و کانادا فروخته شد.

با هزینه تقریباً 2.25 دلار به ازای هر پوند، SPF در سال 2015 به نقطه عطف بازار 1 میلیارد دلاری رسید.

فوم

دانکن در یک مصاحبه تلفنی با اشاره به اینکه شورای شیمی آمریکا به ردیابی فروش بر اساس پوند مواد شیمیایی SPF فروخته شده و نه دلار کمک می کند، گفت: «اعداد دقیق دشوار است، اما ما در دهه گذشته شاهد رشد قوی مداوم بوده ایم.

دانکن گفت که او هنوز منتظر اعداد نهایی است، اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های عایق کاری مسکونی باعث رشد مجدد فروش شده است.

من داده های سال به سال از 2013 تا 2014 را دارم و به طور متوسط حدود 15 درصد رشد در بخش مسکونی را شاهد هستیم. دانکن گفت: اگر به سال 2013 نسبت به 2012 برگردید، تقریباً یکسان است، حدود 16 درصد.

وقتی به بازار مسکن و بازار ساخت‌وساز نگاه می‌کنید، این بازار با آن سرعت رشد نمی‌کند، بنابراین ما در حال بهسازی‌های زیادی هستیم و در حال به دست آوردن سهم بازار هستیم.»

SPF بیشتر با فایبرگلاس و سلولز برای مصارف مسکونی و با صفحات فوم در بخش تجاری در بازار عایق در ایالات متحده رقابت می کند که طبق پیش بینی ها، رشد 6.6 درصدی در سال تا سال 2019 به 10.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

نیک کانینگهام، تحلیلگر Freedonia در یک بیانیه خبری گفت: «فایبر گلاس و پلاستیک فوم‌دار تا حد زیادی رایج‌ترین انواع عایق‌ها هستند که با هم 93 درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: فایبرگلاس از نظر وزنی رهبر بازار باقی خواهد ماند و به پیش‌بینی‌ای اشاره کرد که نشان می‌دهد تقاضا به 4.5 میلیارد پوند به ارزش 4.9 میلیارد دلار در سال 2019 می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای عایق پلاستیکی فومدار به 2.4 میلیارد پوند به ارزش 4.7 میلیارد دلار در سال 2019 افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *