خشکبار امروز باعث کاهش 100 کیلویی یک مرد در امریکا شد!

اگرچه خشکبار امروز به عنوان یک غذای پرکالری در نظر گرفته می شود، تحقیقات نشان می دهد که خشکبار ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

یک مطالعه بزرگ که اثرات رژیم مدیترانه‌ای را ارزیابی کرد، نشان داد که افرادی که آجیل مصرف می‌کردند، به طور متوسط 2 اینچ از کمر خود را از دست دادند به طور قابل‌توجهی بیشتر از افرادی که روغن زیتون دریافت کردند.

در مطالعات کنترل شده به طور مداوم نشان داده شده است که بادام به جای افزایش وزن باعث کاهش وزن می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که پسته به کاهش وزن نیز کمک می کند.

خشکبار

در یک مطالعه بر روی زنان دارای اضافه وزن، کسانی که بادام مصرف می‌کردند تقریباً سه برابر بیشتر وزن کم کردند و کاهش قابل توجهی در اندازه دور کمر در مقایسه با گروه کنترل تجربه کردند.

علاوه بر این، حتی اگر آجیل ها کالری بسیار بالایی دارند، تحقیقات نشان می دهد که بدن شما همه آنها را جذب نمی کند، زیرا بخشی از چربی در طول هضم در دیواره فیبری آجیل به دام می افتد.

به عنوان مثال، در حالی که حقایق تغذیه ای روی یک بسته بادام ممکن است نشان دهد که یک وعده 1 اونس کالری 160 تا 170 کالری دارد، بدن شما فقط حدود 129 از این کالری را جذب می کند.

به طور مشابه، مطالعات اخیر نشان داد که بدن شما به ترتیب حدود 21% و 5% کالری کمتری را از گردو و پسته جذب می کند که قبلاً گزارش شده بود.

آجیل اثرات چشمگیری بر سطح کلسترول و تری گلیسیرید دارد.

نشان داده شده است که پسته تری گلیسیرید را در افراد چاق و مبتلایان به دیابت کاهش می دهد.

در یک مطالعه 12 هفته ای بر روی افراد چاق، سطح تری گلیسیرید آنهایی که پسته مصرف می کردند تقریباً 33 درصد کمتر از گروه کنترل داشتند.

قدرت کاهش کلسترول آجیل ممکن است به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیر اشباع باشد.

به نظر می رسد بادام و فندق باعث افزایش کلسترول HDL “خوب” و کاهش کلسترول LDL “بد” می شوند. یک مطالعه نشان داد که فندق آسیاب شده، ورقه شده یا کامل اثرات مفید مشابهی بر سطح کلسترول دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *