فروش تناژ بالا تخمه آفتابگردان کیلویی در عرض یک ساعت

آفتابگردان (Helianthus annuus) یکی از مهم ترین محصولات زراعی در جهان است و علاوه بر این، از آنجایی که تخمه آفتابگردان کیلویی روغنی است، اهمیت اقتصادی زیادی دارد، به این معنی که می توان از آنها روغن استخراج کرد.

به طور سنتی و صرف نظر از ارزش غذایی آن، روغن آفتابگردان به عنوان درمانی در انسان مورد استفاده قرار می گرفته است. درمان بیماری‌های سلامتی مانند سرماخوردگی، ناراحتی روده یا حتی درد روماتیسمی که در این مقاله، ما فواید بسیار خوبی را که تخمه آفتابگردان برای حیوانات خانگی شما به همراه دارد را بررسی خواهیم کرد.

تخمه آفتابگردان و ارزش غذایی آنها
تخمه آفتابگردان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی موجود است و  به همین دلیل، خواص تغذیه ای و عملکردی آنها به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

تخمه آفتابگردان کیلویی

مطالعات انجام شده بر روی این گیاه خاص نشان داده است که هر 4 اونس تخمه آفتابگردان حاوی 0.7 اونس پروتئین، 1.8 اونس چربی کل، 3.02 گرم خاکستر، 0.1 اونس کربوهیدرات و 0.3 اونس فیبر است و این به تنهایی سهم کالری یا کل انرژی 584 کیلو کالری / 4 اونس را نشان می دهد.

تخمه آفتابگردان نیز منبع معدنی خوبی است و USDA (2019) ترکیب زیر را ارائه می دهد: هر 4 اونس دانه حاوی (به میلی گرم): فسفر (660)، پتاسیم (645)، منیزیم (325)، کلسیم (78)، سلنیوم (53)، سدیم (9) آهن (5.25)، روی (5) و مس (1.8).

در میان لیست مواد مغذی آن، منبع مهم ویتامین E (آلفا توکوفرول) با 35، 17 میلی گرم / 4 اونس، برجسته است.

مطالعات علمی مختلف نشان داده اند که فیتوکمیکال های موجود در دانه های آفتابگردان مانند توکوفرول ها و ترکیبات فنلی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند و به همین دلیل، چنین ترکیباتی می توانند فرآیندهای اکسیداسیون لیپید را مهار کرده و به پیشگیری از بیماری قلبی و مرگ ناشی از علل قلبی کمک کنند.

ویتامین E ویتامین مهمی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام های بدن مورد نیاز است و همانطور که قبلاً ذکر کردیم، همچنین یک آنتی اکسیدان است و این بدان معناست که به کند کردن فرآیندهایی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *