لیمو خشک بدون پوست با ظاهری جذاب را مشاهده کنید

خواص لیمو خشک به صورت علمی ثابت شده است و مطالعات نشان داده است که لیمو خشک بدون پوست سرشار از ترکیبات فعال بیولوژیکی است که فواید بی شماری برای سلامتی دارد، اما اگر طعم ترش آن را دوست نداشته باشید چه؟ اگر مثلا معده حساسی داشته باشید چه؟

یکی از دلایلی که ممکن است بسیاری از افراد دوست نداشته باشند در طول روز آب بنوشند، بی مزه بودن آن بدون آب است و بنابراین افزودن کمی پودر لیموی خشک به آب می تواند میزان آب مصرفی روزانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در میان تمام میوه ها و سبزیجات، لیمو یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است و ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند بدن شما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و  رادیکال های آزاد می توانند در بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و آرتروز مضر باشند.

لیمو خشک بدون پوست

اثرات مثبت لیمو خشک در کاهش وزن
لیموی خشک حاوی یک ترکیب آلی آنتی اکسیدانی است که به نام پلی فنول ها شناخته می شود که برخی از پلی فنول های موجود در لیموی خشک (اریوسیترین، هسپریدین، نارینگین و…) خاصیت ضد چاقی دارند، به این معنی که از افزایش وزن جلوگیری می کنند و تجمع چربی در بدن را سرکوب می کنند.

لیمو می تواند به کنترل فشار خون شما کمک کند
یک مطالعه در سال 2014 گزارش داد که مصرف روزانه لیموی خشک همراه با فعالیت هایی مانند پیاده روی روزانه دو عاملی هستند که می توانند فشار خون را تا حد زیادی بهبود بخشند و از آنجایی که فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است، خوب است بدانید که چیزی به سادگی یک لیمو می تواند به شما در جلوگیری از عواقب ناخوشایند کمک کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *