هدایت الکتریکی ههنگام پختن رشته پلو سنتی اتفاق می افتد!

برنج مهمترین محصول در شمال شرقی تایلند است. سطح زیر کشت را اشغال می کند بیش از 50 درصد از کل سطح زیر کشت برنج در تایلند، اما عملکرد در هکتار کمترین در بین مناطق. اگرچه حاصلخیزی خاک ضعیف و در دسترس بودن کم آب هستند محدودیت های عمده تولید رشته پلویی سنتی با مدیریت گسترده باعث شوری خاک شده است.

برنج در مقایسه با سایر محصولات به شوری بسیار حساس است پاسخ ها به شوری اغلب با شاخص هایی مانند غلظت NaCl و الکتریکی نشان داده می شود هدایت. هدایت الکتریکی عصاره خاک اشباع یک است از شاخص های نماینده است و برای توصیف سطوح شوری توسط USDA  استفاده می شود.

ماکارونی

ماس و گراتان اشاره کردند که عملکرد برنج به طور قابل توجهی توسط شوری خاک کاهش می یابد. بیش از 3 دسی زیمنس متر-1 ECe. با این حال، طبقات شوری خاک که در بالا ذکر شد توسط LDD طبقه بندی می شوند با ECe و بهره وری برنج مطابقت ندارد. شرایط شوری خاک در رابطه با تولید برنج نیز به اندازه کافی گزارش نشده است.

بنابراین، ما انجام میدانی تحقیقات برای ارزیابی شرایط شوری و تولید برنج در مناطق آسیب دیده از نمک در استان Khon Kaen، شمال شرقی تایلند. منطقه مورد مطالعه را بر اساس خاک انتخاب کردیم طبقه بندی شوری توسط LDD شرایط شوری بر اساس ECe ارزیابی شد.

بر اساس تجزیه و تحلیل رابطه بین شرایط شوری و تولید برنج، ما در مورد روش طبقه بندی سطح شوری و استراتژی های بیشتر برای کاهش بحث کردیم آسیب شوری منطقه مورد مطالعه، واقع در Khon Kaen، شمال شرقی تایلند، مشخص شده است.

به عنوان داشتن آب و هوای ساوانای گرمسیری با دو فصل (فصول بارانی و خشک) با یک میانگین بارندگی سالانه تقریباً 1100 میلی متر. در این منطقه، برنج یاس، به طور گسترده کشت می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *