پیدا شدن زعفران اصل قائناتی که به رنگ آبی است

مصرف زعفران اصل قائنات خطر کمی دارد. پخت و پز با زعفران راهی عالی برای افزودن آن به رژیم غذایی بدون خطر مصرف بیش از حد این ادویه است.

مصرف بیش از 1.5 گرم زعفران در روز به طور کلی بی خطر است، اما خوردن بیش از حد آن می تواند سمی باشد. محققان 5 گرم را یک دوز سمی می دانند.

دوزهای بسیار بالا ممکن است برای گروه های خاصی از افراد خطرناک تر باشد. به عنوان مثال، نویسندگان یک مطالعه منبع معتبر اشاره می کنند که زنان باردار باید از مصرف بیش از 5 گرم زعفران در روز اجتناب کنند، زیرا این زعفران دارای اثر تحریک کننده بر روی رحم است.

احتمال بروز واکنش های آلرژیک وجود دارد. هر فردی که پس از مصرف زعفران علائم واکنش آلرژیک را تجربه می کند باید به پزشک مراجعه کند.

نحوه استفاده از آن
یک راه ساده برای تکمیل یک وعده غذایی با زعفران، اضافه کردن چند رشته به یک فنجان آب داغ است. با انجام این کار بیشتر طعم زعفران گرفته می شود. سپس فرد می تواند در پایان پخت هم آب و هم زعفران را به یک غذای خوش طعم اضافه کند.

زعفران

زعفران نیز به عنوان مکمل، عموماً به صورت کلاله پودری در کپسول، در دسترس‌تر می‌شود. مهم است که دستورالعمل های روی بسته بندی را بخوانید و قبل از مصرف مکمل های جدید با پزشک صحبت کنید.

خلاصه
زعفران گیاهی قدیمی و گران قیمت است. حاوی برخی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که ممکن است به کاهش خطر برخی بیماری های مزمن که با استرس اکسیداتیو مرتبط هستند کمک کند.

شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این آنتی اکسیدان ها برای بدن مفیدتر از آنتی اکسیدان هایی هستند که فرد می تواند به سادگی با خوردن میوه ها و سبزیجات فراوان دریافت کند.

اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد این اثرات ضروری است، زعفران همچنین ممکن است به بهبود خلق و خو، تقویت عملکرد جنسی و کاهش علائم PMS در برخی افراد کمک کند.

خرید زعفران
زعفران به عنوان ادویه یا مکمل و یا به شکل پیاز برای رشد در خانه موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *